Första gången i Washington - del 1 - Seattle.

Kom ju som sagt hem från New York på våren 2016, och det dröjde inte länge efter det som jag bokade en resa till Washington State - för att träffa Josh för första gången! Vad som började som en vänskap online blev snabbt till något annat, även fast jag inte ville erkänna det för mig själv förrän långt senare. Aldrig hade det varit så lätt att låta någon komma så nära så snabbt, och efter mer än sex månaders konstant chattande, snapchats, telefonsamtal och jag vet inte vad så bestämde vi oss för att ses och se vart detta kunde leda. Tiden gick så snabbt fram till den dagen när flyget skulle gå, och jag var så nervös och förväntansfull, och samtidigt som det kändes helt naturligt att flyga till andra sidan världen för att träffa någon jag aldrig träffat förut så kändes det samtidigt så otroligt galet (tänk om vi inte alls klickade och det var tre veckor tills jag skulle åka hem och vad skulle jag göra om det inte funkade). Men jag åkte, ett byte i London och 12 timmars flyg senare var jag där - Seattle Tacoma Airport.
 
När jag landade var jag så himla nervös för att gå igenom tullen (vad skulle jag svara när de frågar vad jag gör här - träffar en kille från internet jag aldrig träffat förut, väldigt stabilt!) att jag glömde att vara nervös för det kommande mötet, men efter att jag äntligen kommit igenom tullen och hämtat min väska slog det mig - jag är här, han är här, bara på andra sidan utgången! Jag kommer alltid minnas hur nervös jag var när jag åkte upp för rulltrappan där han väntade. Tittade mig omkring men såg honom inte, och sedan när jag kom till toppen av rulltrappan så stod han där. Världens största kram och från allra första stund kändes allt så naturligt. Vi körde iväg i hans truck mot ett AirBnB vi bokat inne i Seattle, och på vägen stannade vi i Gasworks Park som dels var coolt i sig och dels hade en fin utsikt över Seattle! Köpte med takeout på vägen "hem" och alla nerver jag haft innan var borta - vi funkade ju hur bra som helst tillsammans! :)
 
Första dagen (förutom ankomstdagen) åkte vi in till Seattle där vi promenerade runt i staden och utforskade massa fina och coola sevärdheter. Jag hade förväntat mig att Seattle skulle vara ganska likt New York då det också är en storstad, men det var mycket "mindre". Vi började dagen på Pike Place Market som är en klassiker i Seattle, tittade på killarna som kastade fisk i fiskståndet, tuggummiväggen och fortsatte sedan ner till gångstråket vid vattnet vilket var väldigt mysigt!
 
Efter det traskade vi vidare till Seattle Public Library, åt gyros och drack kaffe på nästan varje café vi passerade och tittade på hundar utanför Century Link field. Efter en lång dag med massa nya intryck begav vi oss mot Safeco Field för baseball game (min allra första)! En lång promenad genom staden, vår allra första selfie och väldigt nära att bli inlåsta i parkeringsgaraget - och vår första dag var slut!
 
Dag två i Seattle besökte vi University of Washington - byggt i slutet av 1800-talet och så himla fint! Massa gamla vackra byggnader, tyvärr var det lite molnigt ute när vi var där - annars kan man se Mt Rainer långt bort i horisonten från fontänen! Se bild nedan från University of Washingtons hemsida :)
 
På eftermiddagen åkte vi mot Discovery Park där vi påbörjade vår första hike (även om denna inte var alltför jobbig) ner mot West Point Lighthouse för att se på solnedgången! Det går inte att beskriva riktigt med bilder hur vackert allt är, man ser bergstoppar långt bort i horisonten nästan var man än tittar. Så himla fint! Kan knappt tro att det bara är tre dagar sedan vi sågs första gången när jag tittar på bilder från solnedgången och oss när vi skrattar så vi gråter medan vi försöker ta en fin selfie, haha.
 
Sista dagen fick vi inträdesbiljetter till PAX (som är en stor datorspelsmässa) från paret vi hyrde AirBnB:en av, så vi spenderade halva dagen där. Andra halvan passade vi på och var lite turistiga och åkte till the Space Needle och området omrking där, dock åkte vi aldrig upp till toppen men det var coolt att se den från marken med :) Tre händelserika dagar i Seattle gick mot sitt slut och vi packade ihop och begav oss mot Bellingham - stay tuned för nästa inlägg :)

Kommentera här: